If you move something happens


Casa Cicca Museum 03 in via Arquà 11, Milano è la nuova sede della casa! Vieni a trovarla!
In questo momento stiamo preparando la CRUSH WALL con una selezione di nuovi innamoramenti!

Casa Cicca Museum 03 in via Arquà 11, Milano, is the new home! Come visit it!
Right now we are preparing the CRUSH WALL with a selection of new loves!
(read more)
Project Casa Cicca Museum 03 by Black Italy

Here we share a small presentation from the publication: 'Opposizioni', ABC (Adriatico Book Club ) edition.

(read more)
Project Casa Cicca Museum 03 PLSTCT (Grazia Mappa, Gabriele Leo)

Casa Cicca è una casa che ospita una collezione di opere. In questo senso, non è solo un museo, ma anche un archivio. Il porgetto proposto interpreta l'archivio come luogo ideale di produzione creativa e critica. L'archivio è onnipresente eppure sempre temporaneo. Riflette la realtà del passato ma ha la capacità di modellare il presente.
La nostra proposta si sviluppa interno alla costruzione di uno spazio scenico che ibrida diverse funzioni: archivio, esposizione e stage. La struttura di un archivio creativo determina una nuova configurazione degli interni. Modella gli spazi e i rituali della vita quotidiana e, allo stesso tempo, si espande e contrae diventando scena per pratiche performative di diversa natura.

A home is an archive
An archive is a collection
A collection is an exhibition
An exhibition is a performance

Casa Cicca is a house that hosts a collection of works. In this sense, it is not only a museum, but also an archive. The project we propose, interprets the archive as an ideal place of creative and critical production. The archive is omnipresent, nut always temporary. It reflects the reality of the past but has the ability to shape the present. Our proposal is developed within the construction of a scenic space that hybridizes different functions: archive, exhibition and stage. The structure of a creative archive determines a new configuration of the interior. It shape the spaces and rituals of daily life and, at the same time, it expands and contracts, becoming a stage for performing practices of different nature.